fredag, september 02, 2005

En massa saker

Det har hänt en massa saker sedan jag skrev sist. Det var väl igår? Eller var det? Jag kommer ärligt talat inte riktigt ihåg.

Jag har i alla fall flyttat in nu. Till mitt lilla studentrum. Lilla studentrum. Det ligger i en korridor med tolv rum bakom tolv dörrar. Och jag bakom en av dem.

Korridoren är, tja vad ska jag säga, inte riktigt vad jag trott. Eller kanske är den det? Jag vet inte. I alla fall inte riktigt som jag hoppats. Jag tror att jag kommer tycka om det här. Men allt är verkligen inte frid och fröjd. För det första så sitter jag på en madrass och skriver detta. Fast det är ju i och för sig inte korridorens fel att jag inte har så möblerat som jag skulle önska härinne. Men men.

Köket är skitigt. Folk verkar inte kommunicera med varandra. Den enda som verkar ordentlig har precis flyttat. Och jag har tagit henes rum. Hur ska man tolka det? Jag har ju faktiskt redan börjat ta tag i saker häromkring. Okej för att man är student men det finns ju faktiskt gränser för hur sluskigt man ska bo? I alla fall för somliga.

Aja, det blir nog bra. Rikard som jag har pratat medverkar trevlig. Och han har också precis börjat plugga juridik. Skumt. För jag känner inte igen honom det minsta.

Och projektet går superbra. På måndagar är det läxhjälp i Alby. Eller var det Alvik?

Imorgon: Jobb

1 kommentar:

Benny Lindholm sa...

såhär mer än ett år i efterhand kan jag ju berätta att det var Akalla...