lördag, april 29, 2006

- Folkfest?
- Nej.
- Studentfest?
- Nja.
- Krökarfest då?
- You're getting close...
- Katastrof.
- Mer eller mindre.
- Katastrof vadå?
- Att jag sitter hemma denna helg eftersom jag jobbar.

Tystnad

- Ok. Ja, fan, det va ju inte kul!
- Nej, verkligen inte. Skulle kanske inte ha åkt hem hit till Uppsala efter jobbet när allt kommer kring.
-Är det verkligen så illa?
- Ja, det är det. Det var t.ex. någon som stod och kissade från balkongen på våning sex, alla brölar och skriker. Katastrof. Minst sagt katastrof. För jag vill vara med! Jag vill också vara med på katastrofen. Inte sitta här hemma sån nån jäkla loser alldeles ensam.
- Men du, du tjänar ju pengar! Plus, det kommer fler katastrofer.

Bitter tystnad

- Jo, det är klart. Du förresten, vet du nåt ställe som behandlar schizofreni?
- Nej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gomorrn sunshine! Ska INTE skriva inlägg av typen: "Nu-jävlar-drar-d-igång-Haha-du jobbar-medan-jag-strax-beger-mig-med-min-sjukt stora-champagneflaska-inåt-stan-röja!!" utan vill bara ödmjukast tillönska dig en trevlig dag i kyldisken. Samt att erbjudandet står fast om fest på Kantorn om du är sugen framåt kvällan. Kram!