fredag, juni 02, 2006

Somliga kvällar och somliga nätter kan man trots tröttheten och sömnen inte förmå sig själv att sova. Man lyssnar och skriver och tittar och lever och man tråkar.

Ikväll är sådan kväll. På sätt och vis. Har suttit och formaterat om alla de gamla tentor som finns på PingPong. De kommer i pdf-format med storlek 3485 på texten vilket gör att en halv regnskog går åt för att skriva ut dem. Varken miljövänligt eller ekonomiskt. I den ordningen. Jag är ju trots allt en mjölpartist.

Men jag lyssnar och jag läser och jag tittar ut genom fönstret. Försöker förklara för mig själv. Och alla andra för den delen. Men det är jävligt svårt. Språket förmår liksom inte. Eller klart språket förmår, men som med alla annan kommunikation kan samma ord betyda olika saker för olika människor. Om jag säger bu kanske andra hör . Dömt att bli fel.

Men kanske överdriver jag. Jag vet iallafall vad jag försöker säga mig själv. Frågan är bara om jag uppfattar mitt eget budskad. Jag säger bu, jag hör bä.

Jag säger bä, du hör bu.

Ähh, skitsamma. Inget som inte kan repareras. Jag önskade i alla fall att den vackra månen kunde titta fram bakom molnen och skänka mig en tanke. Ibland vill man ha sin egen måne, det är sak samma för mig. För mig handlar det mest om att bara se den. Den lyser ju så vackert. Lyser så vackert.

Imorgon: gå igenom gamla tentamina.

1 kommentar:

Anonym sa...

En av bloggarna i mitt liv.

"Jag önskade i alla fall att den vackra månen kunde titta fram bakom molnen och skänka mig en tanke."

Ty ty ty.. tycka om