måndag, oktober 16, 2006

Kan kon snälla hjälpa mig? Jag vill att du gör det. Men det kommer han inte idag. Ja, haha, du läste rätt. Förvirrande va? Mm, such is reality. Juristverkligheten.

Sitter framför datorn som vanligt. PM-ångesten smyger sig på mig bakifrån. Knackar på min axel och viskar otäckheter i örat. Svarar skamset att jag visst ska klara det, att jag visst ska förstå ämnet.

Men vete fan om det verkligen kommer att bli så. Mannen med de stajlade skorna, cyklar på väggarna och slangfullt uttryck har knåpat ihop en jävel till fråga. Kan man få extra poäng för självömkan? Uppdelning mellan fast och lös egendom är det i alla fall. Just nu känns det snarare som att jag är uppdelad. Uppdelad mellan meningslös kunskap om läraren i sig och vad han söker.

Vet inte vart jag ska börja alltså.

Så jag sätter mig ned med Mr überjurists mästerverk som tydligen faller in under hans ”utgivna spridda anteckningar”. Hängde ni med? Jag gjorde det knappt. Men förvirrande är dem i alla fall. Anteckningarna d.v.s. Inte undra på att den kommer ut i nya upplagor stup i kvarten. Och det värsta är väl att han nästan är stolt över det. Och jag fattar ingenting. Kanske kan man banka in kunskapen? Jag menar, boken är ju inte inbunden så så jävla ont lär det ju inte göra.

Aja, ska väl försöka sätta fart då. Har jag tänkt snart hela dan. Och den är ju nästan slut.

Imorgon: Plugga med R

Inga kommentarer: