lördag, oktober 21, 2006

Kan man snacka för mycket skit? Jag tror nästan det faktiskt. Igår när jag var på nån efterfest eller annan slags fest för ett tag så vräkte jag ur mig det ena efter det andra. Hade ett vagt minne av att jag ljugit om min identitet för nån och det visade sig vara sant. Kommer inte ihåg varför och såhär i efterhand var det ju helt meningslöst. Jag menar, om man nu ska lura nån om sin identitet så får man ju slå på stort, typ ”jag är supermannen” eller ”DN har en lång intervju med mig om hur det kändes att få nobelpriset i medicin imorgon”. Fast å andra sidan skulle väl ingen gå på det. Och då är den meningslösa cirkeln sluten. Varför försöka lura i någon att man pluggar ekonomi när man inte gör det.

Kanske svaret på det kan ge nobelpriset?

Men det var en hel kväll igår. En hel kväll fylld av onyttigheter. Vad jag nu menar med det. Men det var kul och jag var alldeles för full.

Jajuste, skitsnack #2:

Ringer R som är inne på ÖG och varnar honom för polisen. ”Polisen är här nu så att du vet. Kanske dags att dra…”. What was I thinking? Ok, han är cool Mr R, men inte precis nån maffiaboss.

Hihi, fånigt och konstigt. Men roligt såhär i efterhand. Kanske kan bli nåt det där; att gå ut för att få något att skratta åt dagen efter istället för något att skratta åt just .

Snacka med en trevlig och snygg tjej också. Tror jag. Kanske en dröm. Men hon försvann. Tror jag, också. Kanske var det jag som vandrade iväg.

Idag har jag sovit. Smet ur sängens grepp ett par timmar in på eftermiddagen. Sen försökte jag vara lite produktiv. Men det gick inte så bra. Det lockade mer att laga och äta mat med trevligt sällskap, kolla på film med ett gäng i korridoren och sen bada bastu med desamma. Det var sjukt länge sen jag bastade, och det kändes lika bra som alltid. Jag verkligen älskar den där känslan av att porerna öppnar sig p.g.a. värmen. Det gör ont, men det är skönt.

Sen glodde jag på en b-film och gick (snart…) och la mig. Så var det med den produktiviteten. Usch. Känns iofs som att jag får skylla mig själv. Jag hade bestämt mig för att plugga hela dan så att PMn i princip skulle vara klar. Tji fick jag. Så nu kommer jag få sitta med plugg och uppgifter upp till öronen imorgon. Inte bra. Hur ska det sluta? Har en ganska bra idé dock. Det kommer sluta med att jag skjuter upp det till på måndag.

Naughty me.

Förresten, fråga inte vad förra inlägget betyder. Har ingen aning. Snackar ju som sagt en hel del skit. Särskilt på fyllan. Har ett vagt minne av att jag var inne på nån okänd blogg inatt och hittade en sak som jag reagerade på och skrev därför en kommentar i killens blogg. Sen fick jag den briljanta idén att jag skulle lägga ut det här också.

What was I thinking? Svammel som vanligt antar jag. Men så har jag ju en grythjärna.

Imorgon: ta mig i kragen.

Inga kommentarer: