tisdag, oktober 17, 2006

Rusar upp. Blir en total kontrast mott mitt jag tre sekunder innan. Lugnet innan stormen var det då. Stormen efter lugnet är det sen. Formligen flyger in i duschen. Det rinner av mig. Springer till köket. Slänger i mig filmjölk med banan och müsli.

Sen off I go.

Hamnar hos R. Som jag skulle. Vi pluggar lite. Äter lite. Pluggar lite till (mest R). Sover lite (Mest jag, bara jag faktiskt). Bakar lite. Sover lite till. Pluggar lite. Kittlas lite (Mest R). Cyklar lite (jag). Handlar lite. Kokar lite. Handlar lite (Jag, igen). Kokar lite till.

Köttfärssås. Sen kom hennes pojkvän och vi åt och skrattade och åt kakan vi bakat. Bra dag. Sen dök en spindel upp i ett hörn och sprang och gömde sig under soffan. R sprang upp och gömde sig på en stol så vi var tvungna att ta hand om spindeln. Låt säga såhär; det blir nog regn imorgon.


Sen gick jag hem.

Det tog ca sex låtar. Tror jag. Sjöng med i alla fall. Och tänkte som vanligt. Men det var uppfriskande.

Imorgon: plugga lite till.

Inga kommentarer: