måndag, november 27, 2006

Klockan är tolv, jag sitter framför datorn, diggar med nyvakenheten och har bestämt mig. För idag. Nu är jag bra! Hehe, så självklart men ändå så svårt. Söta människor kan slänga sig i väggen, jag är värd bättre! Typ. Som vanligt kommer ingen fatta det här och hälften missförstå och så blir jag skälld på av den andra hälften.

Hehe.

Vi hade pinpongseminarium igår. Det låter lika fånigt som det är. Grejen gick ut på att vi skulle leka kronofogdar och fylla i utdelningsförslag till förtret för Tor och suspekta banker. Sen skulle vi skicka in våra eminenta förslag. Pinga in dem.

Jag funderade först på om jag skulle skita i det. Har varit närvarande på allt hittills den här terminen, nåja, fysiskt i alla fall. Vem försöker jag lura? Anyway, av den anledningen tänkte jag att jag skulle skita i pingisseminariet och ägna mig åt viktigare saker. Hur det gick? Ja, vad tror du? Jag satt där och fyllde i pippiseminariet ändå.

Annars så ägnade jag gårdagen åt att glo på väskor, käka hamburgare och leta efter gamla utredningar i källaren på JB. Ganska trevligt med andra ord. Många trevliga själar som rör sig där ute.

Så det blev inte mycket gjort på uppsatsen med andra ord. Den ligger och skräpar nånstans i nåt hörn i min dator. Men jag ska ta tag i det. Jag lovar. Mig själv.

Så kontentan av allt är att de som inte har vett att uppskatta kan nedskatta. Sig själva. Så är det.

Nu ska jag försöka produktivisera lite på sakrätten till imorgon. Sen ska jag på föreläsning.

3 kommentarer:

Em sa...

Produktivisera min fornsvenska! GÖR MIN TENTA! DO IT! Tack för kaffet förresten. Vill du ha mer?

Benny Lindholm sa...

Klagar du på min nysvenska eller?! Men ja tack!

Em sa...

Skulle jag någonsin klaga på dig? Kaffet är på gång, rinner som fan därute i köket.