söndag, november 05, 2006

Veckovis frånstött, veckovis tillbaka. Det har gått fem veckor nu. Fem veckor med varierande resultat här på bloggen, i livet och i det stora klivet.

Rensar det jag vill rensa och nu har jag rensat.

Idag har jag annars kollat på fotboll (AIK förlorade, hehehe) och läst rättsfall och igår städade jag. Skönt att dammsuga även om dammsugaren luktar apa. Den luktar som om att någon har dammsugit upp en fisk som nu ligger i den stackars dammsugaren och ruttnar. Eller apa, hur var det nu?

Sitter sen ett dygn senare, med stanken fortfarande svävande i korridoren och läser NJA 1997 s 408 och sjunger till Moneybrother (Blood Panic – Golden Lonely). Båda skriver under på det.

Wasted. Var jag INTE i helgen. Bra va? Rundade bolaget i fredags och förberedde mig innan jag hjälpte K att flytta. Men sen när jag kom hem gick luften ur mig och jag tänkte att man måste faktiskt inte gå ut och dricka öl och dansa och skratta och le för att ha kul. Det är en tillräcklig betingelse men inte en nödvändig. Eller hur var det nu? Satans juridik och ställa till med det hela tiden. Hatkärlek är vad det är.

Min korridor

I alla fall. Jag stannade hemma, glodde på idol och roade mig med korridoren istället. Min kära korridor. Inte nån som inte passar. Verkligen! Lördagen gick sedan i samma tecken: funderade på att gå ut men lät bli. Städade som sagt och gick sen med H och E till kyrkogården, sneddade förbi Ks nya lya och njöt sen till skräckfilmerna med E.

Minneslunden i kyrkogården

I min korridor.

Imorgon: Sokratisk lektion

Inga kommentarer: