fredag, februari 09, 2007

Det var kanske dags för ett inlägg om studierna igen. Fan också, dessa tempusformer förvirrar och tar död på mig! Det är kanske dags… Men det är ungefär som livet. När man lever i nuet missar man allt runt omkring i tiden och lever man i det förflutna sopas framtiden under mattan. Lever man i framtiden försvinner framtiden.


Bara så att ni vet så kommer jag babbla ända tills nån säger åt mig att sluta med det.


Idag hade vi i alla fall seminarium i processrätt. Rätt skoj eftersom det blev lite diskussion den här gången. Vi diskuterade försvarares ställning i rättsväsendet och i processer. Den heta potatisen som studsade runt bland studenterna under den lille lärarens överinseende var huruvida försvarare ska ha sanningsplikt eller inte.


Min egen, avarta, åsikt är att frågan är felställd. Frågan är snarare om försvarare ska ha tystnadsplikt och lojalitetsplikt. Självklart, lyder mitt svar.


Brottsbeivrarna på seminariet var mer av uppfattningen att alla som är förbrytare ska sättas dit och detta med advokaternas hjälp om så krävs.


Snark.


There goes the förhandlingsprincip and rättssäkerheten down papperskorgen!


Annars har jag varit förbi med halstablettisar till E och knäckt en folkis här i korridoren innan jag kilade ner till ICA me Em.


Nu ska jag knäcka en folkis till med samma människa framför så ska det låta och sen ska jag spela poker.


Imorgon: plugga, tvätta och festa.

1 kommentar:

H. sa...

Vi gillar ditt babbel, iaf jag. :P