torsdag, februari 01, 2007

Mobbad på modemöte. Nåja. Kanske inte mobbad, men halvmodad? Kanske inte det heller. Men men.


Drog ett par koppar kaffe på Ofvandals med gruppen mellan tjetjenska (ryska) terrorister och slavgruvor i uralbergen. De förra ska i vår PM-uppgift spränga halva Uppland - Ulven i lådan som har skrivit uppgiften? Gruvorna var journalisttantens konfiskerade släktklenoder.


I alla fall. Vi kom fram till en del och ska ha reunion om en vecka. Blir nog super. Om jag bara kommer över min PM-ångest. I takt med att utbildningen har fortgått har PM-resultaten blivit sämre och i takt med det har min ångest ätit sig större. Vuxit sig starkare.


I nån del av hjärnan tänker jag att det kommer lösa sig ändå. Jag är bra på annat. Men om jag ska hänga upp slipsen runt min hals och leka jurist måste jag kunna skriva PM. Kanske borde jag hänga mig runt slipsen stället och leka doktor?


Usch.


Nu ska jag snart bli bjuden på lunch! :)
Ikväll blir det bira med lite folk på nation. :D


Imorgon: Processrättsseminarium (sammelsurium?) och eventuellt dansande hemma hos F.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Journalisttanten undrar om det kan vara så att det där med sociallibelal egentligen handlar om vad vi idag i Sverige kallar lite fint för vänster??

Benny Lindholm sa...

Hmm, kanske. Skulle nog säga att vänster fortfarande finns och att socialliberal snarare är mitten. Men det är ju alla å andra sidan idag. Nästan.