lördag, februari 10, 2007

När jag var liten var jag en riktig liten schlagerfantast. Jag kommer ihåg hur jag stod och hoppade i fåtöljen framför teven i vardagsrummet när Carola vann med fångad av en stormvind. Sedan dess har jag i princip kunnat den låten utantill och tycker nog att det är den bästa schlagern nånsin. Sen att jag i princip avskyr Carola, eller i vilket fall hennes mediala personlighet, det är en bisak. Sjunga kunde hon och hon sjöng mig till oanad glädje då.


Men nu, så här ett par år och framför allt en ändrad musiksmak senare är allt i princip förbytt. Plikttroget kollar jag fortfarande på eurovisionsschlagerfestivalen varje år men de svenska förfestivalerna har jag sedan länge tappat intresset för, även om jag brukar glo på åtminstone nån av dem.


Och i år? Schalgerhystering, som kvällspressen försöker slå upp det till, har helt flygit mig förbi och jag kan inte bry mig mindre. Men eftersom man i princip (tredje gången gillt ;) ) inte kan gå in på tidningarnas webbupplagor utan att få en Elin Lanto, Kristian Luuk eller Ola Salo upptryckt i ansiktet, så har en liten nyfikenhet ändå letat sig in i sinnet.


Speciellt vad gäller The Arks påstådda underverk. Därför gick jag in på SVT Play idag och lyssnade på deras bidrag. Och ärligt talat så blev jag (förvånansvärt nog) förvånad. Bidraget är helt och hållet skit!


Var bara tvungen att säga det.

4 kommentarer:

H. sa...

Haha! Världens längsta inledning för att säga att The Arks suger ;P

Benny Lindholm sa...

men den gör ju det! ;)

Angie sa...

Jag som tycker Ark är helt fantastiska ju! =P

Benny Lindholm sa...

måhända, men låten var skit! :P