måndag, maj 28, 2007

men tetris är kul

Hela den här korvstoppningsgrejen är inte riktigt mitt game. Jag pallar inte att sitta med näsan i en bok och trycka in rekvisiten och tankarna i skallen som vore jag nån slags tub med skinkost.

Fast jag måste dock erkänna att jag lärt mig lite på att sitta här bredvid mitt fönster med Ekelöf och grabbarna.

Jag är inte riktigt helt klar med dem, har lite kvar på den sjätte och sista delen. Men den suger ju så in i helvete att jag inte ids läsa mer i den. Kanske senare. Därför sitter jag nu och rullar tummarna med en annan herre stället och ber till honom om förlåtelse. Går väl sådär. Men lite framåt kanske.

Annars så kom Rättegång II hem från sin exil imorse. Han låg och väntade på mig när jag kom tillbaka till rummet efter att ha käkat frukost. Det var ett kärt återseende. Som att träffa en vän igen efter ett par år. Liksom bara glad.

Och annars då? Regnet öser ner idag och mina överstrykningspennor är slut. För fjortonde gången det här året känns det som. Får se om jag tar mig ner på stan för att köpa en ny. Troligen inte.

Bret Easton Ellis skrev en bok som heter Less Than Zero. Jag funderar på om jag ska köpa den. Den verkar bra. Kanske.

Nej, nu ska jag försöka komma ihåg att se uttråkad ut. Nån mer än jag som funderat på om inte våra päron har lidit för ingenting? Att vi ska leva drömmen som om inget tidigare hänt. Men hur ska vi kunna leva drömmen om vi ska göra det ensamma?

En tanke bara.

2 kommentarer:

Ida sa...

i totally agree. welamson suger. som att få sig en hotdog efter fem band med oxfilé. nej tacka vet jag ekelöf.

Benny Lindholm sa...

ellerhur! När och hur många bananlådor skaru ha förresten?