torsdag, maj 10, 2007

Och läraren blev elev igen

Dagen 1. Leker ordförande på juristutbildningens motsvarighet till dramatiska institutets våraudition. Fast mycket sömnigare. Vet inte vad som är värst, att jag tyckte det var kul eller att jag tyckte det gick ok. Ni som känner mig vet vad det betyder på mitt språk.

Dagen 2. Funderade ett tag på att gå på ett möte på kvällen. Men efter att ha suttit på arslet halva dagen och bestämde jag mig för att inte nappa på erbjudandet att "rösta rätt". Ironiskt nog bestämde jag mig för att gå på bio.

Dagen 3. Tar kvällens andra öl på stockholms. Inte nog med att de försökte övertala oss att köpa helrör så fort vi kommit innanför dörren, de lurade av mig tio kronor till deras jävla fana och tvingade mig att köpa ölen i baren "eftersom de bara tar upp beställningar av helrör vid borden".

Dagen 4. Inser att klockan är för mycket efter att ha varit på bio och funderat på varför hjälten i amerikanska filmer ALLTID måste springa förbi den amerikanska flaggan och att amerikanska filmer alltid vill kategorisera i gott och ont.

Dagen 5. Natten 1.

Inga kommentarer: