fredag, juni 29, 2007

men skogarna ser nog annorlunda ut i Småland

Jag tror nog tamefan att jag ska ta mig en nostalgitripp idag. Jo det ska jag nog för jag ska till Sundsvall i eftermiddag. Inte för att jag har varit i Sundsvall förut, det är inte därför jag ska ut på en nostalgitripp, utan för att jag ska åka tåg i mer än en timma. Jag åkte väldigt mycket tåg förut. I flera timmar åt gången och jag minns att lukten på X2000 är hemtrevlig på nåt sjukt vänster. Jag mötte alltid en massa trevliga människor på tåget som jag pratade med och ibland så gick jag till bistron och köpte en sån där pizzabit och den smakade alltid gott. Om jag inte har nått bättre för mig senare idag så ska jag nog ta mig till bistron och köpa sån där pizzabit idag också. Om så bara för att lukta på den. Och så ska jag sitta där på tåget och titta ut på landet och lyssna på musik, det gjorde jag alltid förut. Då använde jag min på den tiden sprillans nya MP3-spelare. Den gick iochförsig sönder efter ett tag och jag blev tvungen att hålla i sladden till hörlurarna för att höra musiken, men det gjorde detsamma. Om jag inte fick något roligt sällskap bredvid mig var jag bara tvungen att lyssna på musik. Jag hoppas verkligen att det blir en riktig nostalgitripp, för det är verkligen trevligt att åka tåg. Till och med jag som är flyfantast kan erkänna det.

Inga kommentarer: