måndag, september 03, 2007

Dag 1

Dagens ord: fokus

1. Kaffet funkade inte på Barrista så vi åt frukost på Norrlands istället.

2. Jag hade inte associationsrätt så jag köpte skatterätt istället.

3. Jag var för mätt för lunch så jag tillbringade förmiddagen på JB istället.

4. Jag hade läst klart debuten så jag fick låna en efterföljare av en vän istället.

5. Det var för trångt i salen på BMC så jag satt längst bak så jag kunde lyssna på en torris så jag nästan somnade istället.

6. Jag ville inte inte vara ensam så jag hängde utanför akademibokhandeln så jag åt biscotti så jag höll mig vaken istället.

7. Jag hade inget att göra så jag gjorde första seminariet på fjärde våningen så jag kunde fokusera istället.

8. Jag hade bacon i kylen så jag blandade den med lök, champinjoner och kantarellsås istället.

9. Jag kom inte in på Margot Wallströms föredrag så jag cyklade hem så jag nästan blåste omkull istället.

10. Jag arbetar inte så jag är student istället.

3 kommentarer:

H. sa...

Jag gillar 6an och 10an bäst :D

Anonym sa...

Jag tycker att dagens ord borde ha varit: torris :) Tyvärr väntar fem-sex föreläsningar till med samma kille. Hoppas att han skaffat mikrofon tills dess! Kram

Benny Lindholm sa...

man kanske kan gilla det om man inte genomlever det. men okej.

Torris ja, det roliga var att en tjej sa att han såg nödig ut. Och det gör han ju i den där uppknäppta kostymen. Men å andra sidan så sa inte hon nödig. Hon sa nördig. Hon är från kristianstad.