onsdag, september 12, 2007

saknas: sommaren

Det tog mig tre timmar att vakna idag. Tre timmar av frukost, dåsande och tråkande. Kommer inte ihåg nåt av det nu. Kommer bara ihåg att jag såg trött ut i köket, att nån yrade om minne och att killen på radion berättade att han hade fläckar på byxorna. Sen kommer jag inte ihåg nåt mer. Nada, finito, nothing. Helt plötsligt är klockan elva och jag sitter på en stol i mitt rum och hittar mig själv. Det lustiga var att när jag sen vaknat så läste jag seminarieuppgiften till imorgon. Den handlar om Gustens resa till Krügerparken, skogsmulles 20 000 kronor stora vinst på kottar och Lottens friheter med sina golfklubbor. Det ännu mer lustiga är att jag bara börjar garva. Liksom asflabba. Där sitter jag i mitt rum i sunkiga byxor och en grå munkjacka och asgarvar. Jag skrattar så att tårarna flyger och jag ser knappt nåt eftersom jag kisar.

Eller nej, jag skrattar inte. Inte alls. Jag sitter snarare apatisk och tänker: jaha, var det bara det. Gusten, skogsmulle och Lotten. Det blir ett lätt seminarium det här. Undrar om vi ska leka charader också.

Nu: räkna kottar
Dagens: fil och flingor.
Ordet: asflabb (det låter som en snigel, men det rullar lätt på tungan)

Inga kommentarer: