fredag, augusti 22, 2008

Teminus 24

PANG! Helt plötsligt slog insikten ner i skallen. Den har barrikerar sig bakom pannbenet och envisas med att lipa åt mig. Just nu sitter jag i ett avskalat rum. Ett opersonligt rum. Nästan någon annans rum. Alex var här och hämtade nycklarna för en halvtimma sen och hans cykel har redan flyttat in.

Vi satt, Alex och jag och Mathilda och Maria och Mandi och drack kaffe. Jag var lite konstig sa Mathilda. Mjo, sa jag, jag har sovit dåligt idag. Det var nog en lögn, nu när jag tänker efter. När insikten tänker efter.

Det pirrar i magen. Vet inte om det är på ett bra eller dåligt sätt. Insikten vägrar förklara.

I alla fall. Inatt blir sista natten som Väktargatanbo på tio månader. Ikväll och inatt ska jag festa. Sen imorgon åker jag till Italien. När jag kommer tillbaka har Alex flyttat in.

Alex var här och hämtade nycklarna för en halvtimma sen.

Sjukt.

1 kommentar:

Em sa...

Söta du, hur har du det? Puss /e.