tisdag, augusti 19, 2008

teminus 27

Fick en hälsning idag. Den var ganska trevlig. Lustigt med sådana hälsningar ibland, de kommer liksom plötsligt och på något sätt oväntat men ändå väntat och förväntat. Man ska inte bli förvånad av det oväntade. De sa man till och med på tv:n idag. Så jag borde nog inte heller bli förvånad över mina bravader idag. Jag landade, och det var oväntat och kul, men ändå rätt och hyfsat typiskt och därför väntat.

Med trallvänliga trummor och ljudliga tumpeter och gitarrer och röster som är härliga att lyssna på har jag spenderat dagen i dur. Det har varit leenden i ur och skur. Dansat med disken och tryckt med soffan. Vaggat lite asymetriskt innanför fönstret, åskådat barnen på lekplatsen. Ätit någon enstaka ruta choklad. Väntat på whiskyn, men den kom aldrig.

Och så har jag fått en hälsning:

benny starfighter. han gömmer sig HAN GÖMMER SIIIIIG. UNDER SÄNGER I GARDEROBEN DÄR HAN HITTAR PLATS! IBLAND SÅ MATAR HAN MIG OCH MATS! MAMAMA! MEN KUNGEN VILL INGET VETA FÖR DÅ KAN VI ALLA BLI SÅ FETA! MAMAMA!

jo, men så kan det ju också vara. När skiten som är lycka studsar ner istället för rullar in. Yes.

Inga kommentarer: