torsdag, oktober 16, 2008

1-4 en utelämnande vanlig onsdag

Det var tungt att komma upp imorse. Eller imorse och imorse, snarare i förmiddags. Men jag kom upp och rusade mot föreläsningen. Den var okej. Som alltid. Tänk 400 pers i en stor föreläsningssal med en australiensisk snubbe som älskar att göra saker svårare än de är. Idag orerade han om prejudikat. Praxis är bindande här i England och vad som är bindande, den så kallade ratio decidendi, är viktig att finna. Men han gör det så svårt som möjligt och de stackars ettorna skruvar osäker på sig i sina stolar. Ja, när de inte hostar alltså..

Jag skickade ett sms med min insikt till Natalie men hon var inte intresserad, hon satt kanske och tänkte på hur trött och sjuk och sur jag hade sett ut när jag kom in i föreläsningssalen. (Hon kommer döda mig efter att ha läst det här). Men men, vi mäklade fred där nån gång efter lunch när vi drack kaffe uppe på fejkstarbuckset. Jag log mest men lovade att jag skulle bli mindre trevlig.

Anyhow, dagens andra stora grej var pinsamheterna på ett kafé mitt emot Parkinson Building. Medan Immanuel och Natalie blev serverade sina kaffe kom en kille in och snackade med barristan. Hon såg helt borta ut varpå jag ganska tydligt säger till Natalie att hon verkar helt trög. Natalie nickar instämmande och kommenterar besviket och halvt upprört att det är för mycket kaffe i sin mugg. Jag betalar min kaffe och räcker fram mitt "stamkort". Jag får tre stämplar och påpekar detta glatt för Natalie. Natalie yrar då något om att jag har gett henne "blicken" och att det var därför. Jag ser då tveksam ut samtidigt som barristan vänder sig om och glatt utropar - på svenska - att det är kul att vi är svenskar.

Vi sjönk ner och fram till soffan. Eller, inte jag, jag var ju tvungen att stå kvar, under pinsam tystnad samtidigt som den svenska barristan gjorde min kaffe. Aja, shit happens.

Dagens tredje grej är den svensk-spansk-tyska-(franska)-middagen. Jag gjorde köttbullar (i vanlig ordning), Carlos gjorde tortilla de patata och Anja gjorde någon slags tysk pastamasaker. Det var kul och mättande. Middagen var annars rätt skum med en svartsjuk spanjorska. Ena stunden älskar hon mig, andra stunden förolämpar hon mig. Hon är också vettskrämd för Natalie. Haha, detta kommer bli kul, det känner jag på mig. Hon var också rätt pinsam när hon frågade, rätt ut, om någon hade legat med en annan i rummet. Tystnaden var ganska pinsam.

Dagens fjärde grej är att jag och Anja har köpt teaterbiljetter åt oss och Retsepile (Luv) som fyller år på lördag. Vi ska se Animal Farm. Det kommer bli en bra helg.

Nåväl. Man ligger som man bäddar. (Jag vet att det är bakvänt, men jag är ju tvärtom)

Imorgon: seminarium i European Business Law (postgrad)

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag var visst intresserad. Tycker däremot inte synd om snorungarna... hehe

Vad har du berättat om mig som är så skrämmande?

xxx

Benny Lindholm sa...

Hehe, ingenting? Inte för spanjorskan :P och inte för någon annan heller.

Och tack för att du inte dödade mig igår ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx