fredag, oktober 17, 2008

Zzzz

Det är skönt att sova länge, men någon måtta får det vara. Idag vaknade jag av att Eve knackade på dörren och presenterar enkortväxt liten spanjor. Sergio bor med några andra utbytesstudenter i lägenheten bredvid och han är lika ettrig som trevlig. Nu ville han dra med mig till gymmet. Jag lyckades skjuta på det ett par timmar.

Ja, det är skönt att sova länge, men någon jävla måtta får det vara. Inte bra det här, halva dagen har ju redan gått. Ingen frukost har jag heller så nu gäller det att packa ihop mig och ta mig till the Refectory. Där kan man få en hel måltid (en maträtt, vattenflaska och ett äpple) för det facila priset £5.15. Där är ju som hittat; bara 67 kronor. Det är vad jag kallar riktiga studentpriser.

Sen: läsa tråkboken English Legal Systems på biblioteket, träna och gå på fransk-tysk fest.

Inga kommentarer: