fredag, november 14, 2008

England är liberalt på fel sätt

Fredag. Jag har sovit för länge. Igår när jag jag kom hem från universitetet satt jag - halvapatisk - i köket och tittade framför mig. Jag funderade på mat, jag funderade på säng. Jag gick in till mig själv så småningom, någon gång efter att mannen med rastaflätor skymtats i korridoren. Jag somnade.

När jag vaknade var alla borta. S hade åkt till Amsterdam och J hade studsat iväg med de andra i sin Street Bunny-utklädnad. Jag åt upp resten av min risotto innan jag lekte lite med kompisar på internet. Sen såg jag en dålig skräckis innan jag vaknade igen, klockan 12!

Men vad gör man inte om man dagen innan detta går ut sent och dricker vodka och vin med spanjorer och lundabor och sen morgonen efter har ett seminarium som bara är ett av tre och som alla ockuperar fyra och en halv timma av min dag.

Idag ska jag snart, efter lite mat, pallra mig in till biblioteket och få nåt vettigt gjort. Med tanke på att nivån är lägre här borde jag utnyttja det och få bra betyg. Jo, det ska jag. Sen så har jag också mindre stor lust att vara här när liberalerna kommer.

Inga kommentarer: