fredag, november 07, 2008

Now, how did I?

Om det är så det ska vara så får det vara. Vi begår alla våra misstag, somliga värre och oftare än andra, ibland orsakade av varandra. Men jag låter det vara. Idag sjunger jag på spanska! "Hay una nueva música en la ciudad, Salta salta" Men jag borde sjunga rubrikerna. Det som ligger dolt är uppenbart.



Annars så ska jag skriva uppsats. Uppsats i engelsk konstitutionell rätt. Jag ska skriva om s.k. konstitutionella konventioner (Constitutional Conventions) och dessas status i juridiken. Frågan är mer specifikt vad som händer om den engelska drottningen beslutar sig för att inte ge sitt medgivande till viss lagstiftning.

Jippi, jag vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det ar nog bara jag som faktiskt tycker att CC ar skoj och intresant.. hehe

lycka till med din essay.

xx S

Benny Lindholm sa...

Oh, tack! CC är rätt intressant, men med RF i ryggraden (inte bokstavligt) och det svenska tänkandet i skallen är det brittiska systemet lite flummigt.

Kul att du hittade hit! Nu har jag en till blog att följa ;)