tisdag, november 11, 2008

"We shall never surrender...."

Jag måste ju bara säga att de engelska studenterna fortsätter att slå en med häpnad. På föreläsningen i avtalsrätt hade Dr Brown en kort genomgång i hur man skriver en juridisk uppsats. Hon förklarade att man alltid ska ange källa och att man alltid ska komma fram till en slutsats. Innan hon avslutade gick hon också lite kort igenom skillnaden mellan primära och sekundära källor:

- Men om jag vill referera till dina föreläsningar då?
- Ja, ok, men mina föreläsningar - hur bra de än är, hehe - ligger alldeles för långt ner i hierarkin för att ni ska kunna använda dem.
- Men, vad du har sagt under dina föreläsningar är ju det enda som vi vet!
- Ja, men ni kan inte referera till mina föreläsningar, ni måste titta i rättskällor eller doktrin.
- Ja, men det här är ju det enda vi kan! Jag kan bara det som du har sagt här!
- Jo, men det som jag säger här har jag ju inte hittat på, det finns i rättsfall och i böcker.
- Men det här är ju det....

osv osv

Man kan ju i alla fall säga att engelsmännen inte ger upp så enkelt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, priceless!