torsdag, december 04, 2008

Att göra, eller inte göra, det är frågan

Jag skolkar. Närhelst jag borde göra något, gör jag något annat. Det svåra är dock att avgöra vad som är det rätta, vad jag borde göra. Ta igår till exempel:

Det började med att jag drack jag mig full på tequila och vodka hemma hos en fransman med andra fransmän/kvinnor och spanjorer osv. (Jag har ett vagt minne av att M slickade saltet från min hals). Jag vägrade sedan – under ett plötsligt infall av ambitiösitet – följa med ut på klubb. (Jag ramlade på cykeln när jag kom till Headingley. Jag skulle inte ha cyklat hållande en telefon mot örat. Men jag överlevde.)

Men vad skulle jag ha gjort i detta fall? Ett alternativ hade ju varit att inte gå till festen över huvud taget, men det hade inte varit sjyst mot födelsedagsbarnet. Ett annat alternativ hade varit att följa med ut - de är ju trots allt mina vänner här i Leeds och jag ville med - men det hade inte varit särskilt sjyst mot min uppsats i Jurpa.

Den ska, enligt min egna tidtabell, vara klar på lördag. Får se hur det går. När den är klar har jag ju ändå nästan 18 000 ord att skriva.

Kontentan är med andra ord att vad jag än gör, borde jag göra något annat.

Inga kommentarer: