lördag, mars 20, 2010

Jag är bara en pensionär i mängden

Jag vill förstöra något och bygga upp något. Destruktion och kreativitet i samma andetag, samma sekund.

Det finns mycket som får mig att börja fundera på hur jag själv är och vart jag är på väg och vad jag borde göra och framför allt hur jag borde hantera mig själv och mina relationer till andra människor. Eller mig själv och mina relationer till människor.

Det är inte på något sätt säkert att jag är en människa. Men så är ju avståndstagandet bara ett fånigt sätt och fånigt försök att försöka distansera och unikifiera mig själv från alla andra. Det finns inget sådant. Vi är alla av precis samma skrot och korn.

I vilket fall som helst så är det olika för varje dag. Ibland är jag på topp och ser fram emot allt och alla, andra dagar är jag bara en pensionär i mängden, med mina krämpor och enfaldheter.

Jag vet i alla fall att inget är gott nog för mig och att jag kommer vara en tveksam och alla gånger motvillig jurist. Jag vill förstöra och skapa något. Destruktion och kreativitet i samma andetag.

I samma sekund.

1 kommentar:

Ganesha sa...

Shiva?