torsdag, augusti 25, 2005

Registreringen

Det gäller att ha is i magen och hålla paniken inne. Att stänga in den. Så känns det nu. För även om jag har fått något utav blodat tand och verkligen ser fram emot min kommande utbildning till jurist vid Uppsala Universitet så gömmer det sig en panik någon stans djupt därinne. Att plugga vid ett universitet verkar både skrämmande och lovande.

Idag var det alltså registrering. Jag gick upp klockan sex efter en ganska sömnlös natt och begav mig till Uppsala. Innan registreringen gick jag förbi ett lite torg vid Åhléns varvid en man spelade på ett dragspel. Musiken verkade gungig i mina öron och jag mådde nästan illa som om att jag var sjösjuk. Och detta på torra land. Det som orsakade det var nervositeten. Har nog aldrig varit så nervös. Jag som annars brukar vara så lugn. Men den släppte när jag väl var där.

Registreringen gick fort och jag betalade efter lunchen 100 kronor till en recceförman för nollningen/insparken aka Recceveckan. Som jag dock inte kommer närvara på till 100 procent. Jag ska jobba på lördag och eftersom jag ännu inte fått flytta in i mitt studentrum ute i Flogsta bor jag kvar i världens ände Skokloster från vilket det inte är särskilt lätt att ta sig någonstans på helgerna. Så det hade inte funkat att närvara i helgen i vilket fall.

Hamilton, min lumparpolare, mötte jag idag och vi pratades vid lite. Det känns ändå lite skönt att känna någon. Och på vägen hem visade det sig att Ville också ska börja plugga till jurist. Så...

Men ändå så finns det en liten del av mig som längtar till Lund. Fast vi får se hur det blir med det. Uppsala lockar definitivt efter dagens introduktion i magistern av studierektorn.

Imorgon: inspark

Inga kommentarer: