fredag, augusti 26, 2005

Inspark dag 1

Det regnade när jag begav mig från Bålsta till Uppsala idag. Men trots det så har vädret varit ganska bra; det sprack upp efter bara någon timma i Uppsala. Men molnen och enstaka regnskurar envisades ändå under hela dagen.

Det var alltså första dagen på insparken för oss juridikstudenter idag. Vi delades in i grupper som egentligen hela helgen ska samla ihop poäng och vinna i slutet vilket jag tror är på måndag. Det var kul. Jag kände ingen i gruppen men de verkade riktigt trevliga. Vi skrev en snappsvisa där jag spelade häst, vi spelade teater där jag var björn (ser ni ett tema?), jag och Pia (tror jag hon hette) lurade några av dommarna att vi var faddrar och vi har sjungit och haft allmänt kul.

Så på så sätt är det väl lite tråkigt att jag inte är med ikväll på maskeraden/nationsfestandet. Men det kommer fler tillfällen. Utbildningen är ju fyra och ett halvt år. Så därför tycker jag inte att det är hela världen att jag inte kommer vara med imorgon eller på söndag heller. Men på måndagens piquenique kommer jag.

Perfektisarna existerar! Verkligen. Man kan inte säga annat idag. Jag menar, en av killarna i gruppen har redan - på två år - pluggat ihop 200 poäng och en magisterexamen. Snacka om galning (perfektis). Men han var trevlig ändå, som alla andra.

Stämningen är värd att beröra. Det är en avslappnad stämmning. Ingen hysterisk lära-känna-alla-stämning, utan man bara är och lär känna varandra i lugn takt. Och det är ju skönt. Men samtidigt så känns det som att folk inte egentligen engagerar sig och inte bryr sig. Fast vad kan man förvänta sig? Vi känner ju inte varandra. Och de är perfektisar. Och jag är ju likadan.

Vi är perfektisar? Inte jag, jag kunde inte ens stava till Siciliansk (eller hur det nu stavas?).

Det var soligt när jag kom till Bålsta. Himlen lös alldeles mörkt och knappt en moln syntes som trotsade solen och himmelen. Men regnet kommer nog tillbaka.

Imorgon: Jobb

Inga kommentarer: