onsdag, augusti 31, 2005

Välkomstprogrammet

Idag har det varit välkomstprogram. I vanlig ordning begav jag mig i morgonens timma mot den stora studiestaden norr om Stockholm. Det var ett vackert välkomstprogram. Fyllt av både vacker klassisk musik som fick mig att rysa där i den vackra universitetsbyggnaden och galna studenter. Ett välkomstprogram fyllt av både förhoppning och framtidstro. Och Uppsala är nog rätt. Helt rätt.

Dessförinnan hade jag shoppat de sista böckerna jag behövde på Jontes, den juridiska föreningens lokal, för över tusenlappen. Nästan 2500 har jag lagt ner nu. Men det är det kanske värt?

De går väl att säljas nästa år. Annars har jag spatserat på Uppsalas gator i solskenet. Det har varit mycket vackert väder idag och jag har haft en lätt medvind. Men det har börjat torna upp sig ett ganska stort moln i horisonten. Och den rusar fram i orkanfart. Det stora molnet stavas flytt.

Jag har nog begått ett misstag som har tackat ja till jobb i helgen, och nu är det för sent för att ändra på det. Pappa sa visserligen att han skulle hjälpa på fredag. Men det är efter hans jobb. Och hur blir det med möbler? Jag har ju knappt några möbler. Och även om jag hade eller ska köpa, hur ska jag transportera dem till rummet? Och när? Problem, problem, problem. Och jag vill bara sova bort min oro, bort min pest. Och vakna till en värld fylld av flärd.

Men det får väl bli en annan dag. Fast det löser sig nog. Kanske tar molnet en annan väg...

Imorgon: Information i aulan och hämtning av nycklar till rummet.

Inga kommentarer: