söndag, december 25, 2005

Booring as hell. Det är verkligen vad det är. Ok, så jävla trist är det väl inte. Och vafan, inte kan man väl vänta sig nåt annat? Sitta i ett näst intill tomt jävla hus i ett näst intill tomt jävla område i en studentstad som är allt annat än studentstad i dessa dagar.

Kanske skulle jag ha stannat hos farsan inatt också. Men jag hade inte med mig alla jobbarkläder och det är en jävla bit att åka till jobbet på morgonen från honom.

Så här sitter jag, snöstormen har bedarrat även om en vacker stämma fortfarande sjunger till mig och mina ljus.

Anyway, imorgon är det som sagt kneg. Har bedrivit den senaste timman med att kolla på Futurama. Utbytesstudenten och hans polare leker rövare i köket. Var ute och hälsade på dem för några minuter sen. De var på gott humör och frågade om jag ville va med dem. Men ingen alkohol för mig ikväll, och besides, de har aldrig riktigt lockat mig. En av hans kompisar, den dryge jäveln, frågade "what the hell I was doing here".

Det undrar jag också. Men vad gör man inte för jobbet? För pengarna? Om man inte tjänar dem så gör man av med dem. Lika tragiskt som sant. Men det är skit samma nu.

Inga kommentarer: