onsdag, december 28, 2005

Welcome to the djungle, it gets worser every day.

Kanske skulle jag ha lagt till ett karaktärsdrag på min presentation: kameleont. Men jag orkar inte. Kanske gör det sen.

Vänlighet är verkligen något som folk borde försöka bättra på. Vanligt vett och ettikett. Artighet. Som att hälsa på varandra när man bor i samma fastighet eller tacka om någon håller upp en dörr. Eller lämna in saker som man hittar på gatan till polisen. Det är nog ganska ovanligt att svensken gör det idag.

Det var i alla fall en som gjorde det igår. Och lyckan var total. Jag hade ju i vanlig ordning lyckats glömma något på pendeln. Och den här gången var det min kära väska. Kändes nästan som att jag skulle brista ut i grått eller ett ilsket vrål när jag senare insåg det och att jag anlänt till söderförorten en timma för tidigt. Som tur var så visste jag ju i alla fall inte att jag hade min kamera i väskan. Då hade jag garanterat sett ännu mer bister ut. Men svensk som jag är höll jag mun.

Och killen på SL som jag först fick tag på skulle ju lätt kunna gå en kurs i kundkontakt och service. Men vad kan man vänta sig? Folk bryr ju sig inte. Lika lite som de uppenbarligen bryr sig om att någon blir våldtagen i ett badhus eller att ett psyko sitter och slår en stackars tjej på pendeltåget. Och det här ska vara landet som gjorde reklam för sin vänlighet i andra länder.

Skämmas borde vi göra!!

Men jag fick tillbaka väskan. Den låg på stationen i Haninge Centrum. Det finns några vänliga själar trots allt.

Annars har jag försökt hitta en juklapp/födelsedagspresent till prinsessan. Svårt det där. Tänkte ju ge en dagsbehandling på ett spa först. Men kom sen på att det kanske inte var det roligaste att ge bort. Hon skulle ju iofs behöva tiden för sig själv och slappna av. Men å andra sidan så tror jag nog att det skulle vara bättre att ge något som jag kan vara med på. En verklighetsflykt. Och jag har en idé.

Har bokat biljett från Helsingborg hem nu. Inte dit. Men det löser sig nog. Fick ledigt först igår. Så om en och en halv vecka blir det fullt ös medvetslös med lumparpolarna...

Imorgon: Jobb

Inga kommentarer: