fredag, december 23, 2005

Jag är så trött så att jag skulle kunna sova på stolen där jag sitter. Men det är väl sånt som hör till. Jobbade idag. Tio timmar. Igår var det elva timmar. Spillde ut mjölk över halva golvet i mjölkkylen en kvart innan jag slutade idag. Bara tittade på den först. Ville verkligen inte tro det.
Imorgon är det julafton och igår kväll var det party här i Uppsala. Jag var inte med. Det var grabbarna grus som röjde runt. Och som de röjde. Jag var tvungen att åka in till stan och hälsa på dem även fast jag inte skulle gå ut. Hade som av ett mirakel glömt mitt kort till dörren så jag kom inte in. Kom inte hem. Trodde jag skulle börja gråta där jag stod bara meter från sängen men på fel sida av dörren. Och ingen var ju hemma eftersom de var inne i stan.

Och det slutade ju som det slutade också. Utbytesstudenten ramla ur en polisbil, slog upp ansiktet och spydde sen ner halva korridoren. Men det var ju bra att de fick skjuts hem av polisen i alla fall. De kan tacka R för det. En bra kille det där. Men jag låg sött och sov i min säng. Eller försökte i alla fall. De förde lite liv när de kom hem. Och frukosten fick av förklarliga skäl inmundigas i mitt rum imorse. Ingen vacker syn som mötte mig när jag öppnade dörren.

Men imorgon är det alltså julafton. Skulle gärna sova nu så att den kan infinna sig. Inte för att jag längtar efter den - den ska spenderas hemma hos farsans nya tjejs föräldrar, Jippi - utan för att jag är så himla trött. Men jag håller på och tvättar så det får vänta en timme eller två.

Anyway, imorgon: julafton

Inga kommentarer: