söndag, december 18, 2005

M åt undulatfrön idag. Vad är det här för en stad och vad för slags varelser attraherar den?

F (även omtalad avlopps-F - ett mycket orättvist smeknamn) var på besök idag. Han ringde och väckte mig. Vi möttes utanför ICA och handlade frukost som vi åt här hemma innan vi åkte till Fyrishov för att bada. Jag tror att jag håller på och blir förkyld. Inte bra. Men det var trevligt att umgås med F igen. Var ett par månader sedan. En vettig och klippsk kille. Han kommer gå långt. Även om han slängde lite väl mycket vatten på aggregatet i bastun idag. Men det är förlåtet. Och jag gillar ju egentligen när det är varmt i bastun.

Sen var han (och jag följaktligen) och shoppade lite innan vi åt lunch. Sen åkte han hem. Riktigt trevligt. Inte att han åkte hem, men att återse honom.

Adventsfika sedan. Med L och undulatfröätande M. Vi ratade K's pepparkakor. Jag tror att det sammanlagt var 19 ljuskällor i köket. Med andra ord var det ett himla flängande med tändstickor innan vi satte oss till ro. Mycket trevligt med andra ord. Men jag har fortfarande inte läst färdigt tidningen. Gör det sen kanske, många artiklar som intresserade idag: USA's syn på vapenmakt och spelet bakom Narnia i B-delen och en lång artikel om Fp i A-delen.

Annars har jag bokat upp tid med O och A om studier hemma hos O imorgon. Fixar-Benny har återuppstått? Njae, han försvann ju aldrig. Och det finns andra som ordnar också. Får inte berömma mig själv för mycket.

Gårdagen ngt utförligare: Fick ett schackbräde (typ), 1000 kronor på Akademibokhandeln och en lampa. Jag var tomte (är det alltid påpekade farfar) och vi var tvungna att byta glödlampa på farsans bil.

Två dagar kvar och stressen lyser fortfarande i sin frånvaro. Jag är för optimistisk angående tentamen på onsdag. Imorgon är det i alla fall plugg. Gott det.

Kanske ska man hoppa av ändå? Satsa på en karriär. Nej, det vore idiotiskt. Men det lockar. Jag kanske inte ens skulle kunna göra karriär. Eller jo. Men det skulle kräva mången år av hårt arbete. Men som F sa idag. Konkurrensen inom den branschen är nog inte den största. Och jag tror personligen att jag skulle kunna lyckas. Anyway.

Jag blir kvar här, även om jag också funderar på Reservofficers Programmet, läkarstudier och hängmatteön. I den ordningen. Hehe. I'm not going anywhere.

Imorgon: Tentaplugg med A och O.

Inga kommentarer: