tisdag, december 20, 2005

Är det bara jag som är någorlunda lugn inför morgondagen? Som är någorlunda lugn inför de fem timmarna inlåst i en skrivsal i ett avlägset industriområde i Uppsala. Det var nästan så att söderbönan och Snillets dotter stressade upp mig idag. Som tur var så var ju skåningen lugn i alla fall.

Idag har vi förpestat Snerikes. Med barnförbjudna halstabletter och tappat hår. Igen. Saltsjöbaden-Jack hälsade på också. Om än för ett par minuter.

Och Undulatmannen flippade ur i köket senare ikväll. Han hävdade att fröna var för vinterns kyla. så att han skulle kunna lägga på sig lite. Han satt där med näbben bland böckerna, sin vanliga stirriga blick och ojämna, buskiga ögonbryn. Men jag ska väl inte säga något.

Så imorgon är det tentamen. Får se hur det går. Jag ska sova länge , så länge imorgonbitti, äta ett bra mål mat, handla lite förnödenheter på ICA efter att jag har kokat mitt kaffe här hemma och sedan bege mig mot skrivsalen.

Sen blir det en kort utgång innan sömnen belägrar sig över mitt sinne inför torsdagens arbetande. Det kommer bli hysteriskt. Torsdagen alltså. Börjar nästan ångra att jag har tagit på mig så mkt jobb. Skulle behöva lite semester.

Anyway. Tenta imorgon. Whish me good luck.

Imorgon: se ovan

Inga kommentarer: