måndag, januari 16, 2006

Dagarna flyger förbi mig. Eller är det jag som flyger förbi dem?

Jobbet var som det brukar. Fast värre. Arla-killen körde sönder en av dörrarna, en pundare stod och skrek på mig innan jag mer eller mindre körde ut henne, en snubbe sprang ut ur butiken, antastade några tjejer och försvann sen in på bifrost innan nån han reagera, några ungdomar försökte sno backar, en kille lyckades med detsamma dagen efter osv osv.

Så det var skönt att komma hem igår efter jobbet. Även om det i viss mån var skönt att jobba också.

Och idag var ju typisk den också. The nutty professor, den numera berömda virrpannan - en T4a kom till och med förbi föreläsningen idag bara för att se honom - did it again. Men idag var han bara makaber. Han graderade människors ansikten i olika grader:

1. Framträdande
2. Vanprydande
3. Frånstötande

Han garvade själv åt det så mycket att han knappt fick luft. Och jag tänkte - tror till och med att han själv nämnde det - att det är han som är frånstötande. Det var det för mig om inte annat. Sedan när är det ok att roa sig på andras bekostnad? Tänk på de stackare som ser ut så och får ersättning. Anyway, lite humor får man väl tåla. Tjejen snett bakom mig med glasögon skrattade så att det hördes i hela salen i alla fall. Till och med professorn påpekade det. Men han hade ju bara skallstreck(sträck) i skallen...

Annars var det säsongspremiär för läxhjälpen. Ovanligt lugnt idag. Det bådar gott. Och två nya i korridoren. En tjej från Australien, en tjej från Holland. De verkar trevliga. Det bådar gott det med.

Nu måste jag plugga.

Imorgon: Bg-möte, seminarium, Farmor.

Inga kommentarer: