lördag, februari 18, 2006

Alla älskar B. Eller var det Raymond? Hmm, spelar inte så stor roll. Men det verkar i alla fall vara den vedertagna uppfattningen i omgivningen. Alla älskar B.

Live with it.

Och när jag ändå är på ämnet stereotyper. Varför kan inte en kille ha det fint hemma hos sig utan att bli klassad som tönt eller gay? Nåväl, i slutändan är jag varken klassad som det ena eller det andra (därom, se ovan), men kommentarerna uppenbarar sig ändå så fort någon ny äntrar min lilla värld, mitt lilla rum.

Men jag trivs här. Tack farmor!

Snön faller snett idag. Det är vackert. Vertikala linjer kan bara gå neråt, men de sneda lurar en att det kan gå åt ett annat håll. Kvalificerat svammel som vanligt.

Idag är det annars lite plugg som gäller. Ska läsa klart Herr Adlercreutz's Avtalsrätt 1. Jag vet hur det kommer sluta: jag kommer inte sluta. Men det är ett annat problem. Jag ska också se Anja åka ner för ett berg, ett gäng killar jaga en svart liten sak, gå ner till ICA och handla och sen se Schalgerfestivalen. Förmodligen.

A kommer hit senare ikväll. Trevligt, trevligt.

Imorgon: Plugga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker när saker är utanför normen, synd är att det ska kategoriseras och ändå bli något man kan placera någonstans... jag skulle vilja hälsa på dig i ditt rum nån dag, Benny! :)

Fröken Lund sa...

Härligt med lite avtalsrätt.. :-)
Herr Adlercreutz är en söt liten farbror. Hans fru om möjligt ännu sötare och en riktigt cool stålkvinna.

Lyckades du traggla dig igenom boken? (Adlercreutz gillar ju långa och krångliga meningar).