tisdag, februari 21, 2006

En aktiv jurist!? Vart då? Vart då? Låter nästan som Bordeaux, Bordeaux. Men det är det inte.

Jag har fastnat i äcklet. Efter ett nattligt samtal igår lurades jag att ta ner boken från bokhyllan och straffa den med lite tid i min säng. Jag tänkte stilla att det nog var jag som straffades. Men så var det inte. Jag lyckades bara somna efter 22 sidor med musik spelande på ganska hög volym. Vaknade först efter att telefonen ringde igen imorse.

Tryckte bort och somnade om.

Sådant är mitt liv nu.

Vakande på riktigt när rövarna började leka i korridoren runt lunch. Det blev filmjölk idag. På bordet.

Annars har jag fastnat i äcklet. Efter skriken framför tvn när fransmannen snubblade fram en halv centimeter tidigare, högläste jag ytterligare tio sidor. Det är inget fel på den. När man läser den i rimmliga mängder. Måttlighet, är det en dygd?

Nån som kan hitta juristen? Jag letar fortfarande. Kanske gömmer han sig i restaurangvagnen. Jag vill ha en öl. Det blir nog pubrunda ändå.

Whatever.

Imorgon: Plugg och OS.

Inga kommentarer: