onsdag, februari 08, 2006

Enligt den ambitiöse ICA-mannen så var det tack vare mig som vi nästan vann på Singstar idag. Jo, jag tackar jag. Men som sagt, vi vann ju inte. Fast vi ligger ju i alla fall på plus sen senast. Vilket innebär att vi inte förlorat. Det är det viktigaste.

När blev vinsten så viktig för mig? Kanske är det generna som spökar...

Jag och Snillets dotter begav oss ut på ett korståg idag mot de tråkiga nationerna för att få smaka på de bättre nationernas frukter. Det gick helt åt helvete. När vi genom snömodden nått hennes nation visade det sig att den var stängd. Vi bankade på dörren, gick nåt varv runt huset och konstaterade att det inte var lönt.

Så medan jag luftade mina tankar om varför jag ville byta nation (vilket innebar en massa rappakalja om rötter och vindpinade Uppsalagator) gick vi mot min egen nation. Den var öppen. Där inne möttes jag av en trevlig tjej som förvandlades till en illvillig tant när jag förklarat att jag ville byta nation. Hon snäste åt mig att komma tillbaka imorgon och vände mig sen ryggen.

Så gick det åt skogen också. Jag och snillets dotter mot nationerna 0 - 1. Vi tröstade oss med varm choklad (eller kaffe latte) och varsin semla (stor eller liten) på Ofvandahls med Söderbönan.

Annars var det basgruppsmöte på Norrlands och seminarium, idag med ordförandegrupp.

Nu ska jag snart hämta tvätten.

Imorgon: Plugga sen kommer kanske den lika. Sen förhoppningsvis bio.

Inga kommentarer: