tisdag, februari 14, 2006

Idag var universitetshuset invaderat av barn. På självaste alla hjärtans dag kryllade de små liven som enligt vissa rykten är frukten av kärlek runt universitetet och försökte härma en halv miljon skator under rasten. Vad gjorde de där?

Enligt våre metodiske lille herre till seminarielärare skulle de på teater. Lite skamset och med en svag rodnad erkände kan att kände till den. Antingen har han barn eller så har han förkärlek för barnteater. Båda verkade osannolika.

Alla hjärtans dag var det. Märks knappt.

Annars har jag ramlat av tåget. Hoppade på i förra veckan, läste nästan hela avtalsrättsboken. Men nu har jag ramlat av. Kryper sakta längs spåret med min biljett desperat kramande i handen. "Jag vill följa med", viskar jag skamset. Men tåget bara åker. Åker och åker.

Men det reder sig nog. Det kommer fler tåg. Men det finns ju faktiskt roligare saker att göra. Men det reder sig nog. Det kommer fler tåg.

Imorgon: ledig dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Happy Valentine's!!!