lördag, februari 25, 2006

När jag vaknade imorse - nåja i förmiddags - så sken en vacker sol utanför fönstret. Några enstaka lätta moln seglade lätt högt ovan och jag visste, bara visste, att det var en bra dag. Och det är det. Tror jag.

Sverige vann för det första igår. Helt otroligt! Hur gick det till? Jag som trodde att Jagr skulle jaga oss in i okänt jäkt. Men vi vann! Jag trodde att vi skulle förlora - vi vann. Utklassning. Sen trodde jag att ryssarna skulle klå finnarna. Men de åkte skridskor så det stod härliga till och det hela slutade med att finnarna utklassade ryssarna med 4-0. Och nu tror jag att Sverige förlorar imorgon. Tänker du vad jag tänker? Shhhh!

Sen så blev jag mer eller mindre diskret utskälld för att jag vill se ishockeyn på syrrans födelsedag imorgon. Argumentet var nåt i stil med att jag bidrar till världens förfall. Jag vet att jag är elak. Men jag vill ju bara se ishockeyn...!!!

För det andra städar jag nu. Timbuktu manar mig men jag skiter i det. Renare ska det bli. Alltid renare. Nog bra det i och för sig. Kanske kommer folk hit ikväll. Innan det ska jag in till stan och fixa present till syrran, kanske kika lite på bokrean och gå på systemet.

Sen ska jag på middag. Somliga skulle nog kalla det för dejt, men inte jag. Orkar inte med det. Sen är det förfest och Norrlands!!
Tjoho.

Undrar bara hur det ska sluta imorgon. Bakis framför hockeyn med syrran. Känner mig som en usel brorsa. Hmmm..

Nu: städa klart
Imorgon: födelsedagsfirande med syrran och OS-final i ishockey.

1 kommentar:

Angie sa...

Inte menade jag att du är usel heller... Du är ju bäst! *kram*