söndag, februari 05, 2006

Så har jag arbetata ännu en helg i den stora butiken på landet. Nåja, den ligger i en tätort men det är ju knappas New York. Det märks om inte annat på kunderna. Jag har sprungit mellan hyllorna, lett mot idiotiska kunder, tagit emot leveranser från ohyffsade och virriga lastbilsmänniskor (du vet den där rasen med keps som inte kan säga en hel mening utan att sticka in ett "eehhh", "hörru" eller "fan"), krypit under pantmaskiner och försökt förklara för kunder att vi inte ger bort saker, att vi är ett vinstdrivande företag. En vanlig helg med andra ord.

Nånstans där i stressen och dragande av GPS maskiner så kom jag på att det är kul att jobba.

Veckans idiot: killen i rummet ovanför mig som i sitt näst intill tomma rum spelade "jag ska köpa vingar för pengarna"- dängan om och om igen på högsta volym i ca en och en halv timma mitt i natten i fredags. Sen stängde jag av hans stereo. Fick nog och gick upp en våning, in på hans rum och stängde av. Han bara titta på mig och mumla nåt ohörbart när jag sa att jag skulle sova.

Och nu ska jag sova.

Imorgon: Föreläsning

Inga kommentarer: