fredag, februari 03, 2006

Tillbaka till verkligheten. Fast egentligen är det tillbaka från verkligheten. Juridiken hade mig nästan i sitt grepp där ett tag. Med ena delen av huvudet desperat tänkande alla ångesttankar den kunde tänka på, den andra grävande i en bok och allt annat oviktigt.

Men jag överlevde. Flydde från det stora monstrets gap och sjönk ner i det overkligt verkliga.

"Tala i tungor! Annars förstår jag inte!"

Men promemorian blev skit. Men det skiter jag i. Live with it! Live with skit! Och skrivbordet är stökigare än någonsin. Ungefär lika stökigt som min promemoria blev skit. Usch, äckligt ord det där. Aja.

Får väl städa helt enkelt. I nästa liv kanske. Det som börjar imorgon.

Akallaprojektet är nästan dött. Vägrar åka dit. Vill inte bli tagen för en predikande missionär. You'll get what I mean later.

Annars är det som vanligt. Skadeståndsrätten är övergiven för avtalsrätten. En galen Andersson mot en militant Torbjörn. Men det blir nog bra. Med denna veckas record of studies kommer avtalsrätten bli avklarad galant. Är dock lite orolig för att den ostrukturerade seminarieläraren ska ta död på diskussionerna så mycket att intresset uteblir. Men för tillfället är det ok. Igår ritade jag en modernistisk sjöborre med en blomma på för att distrahera mina aggressioner. Snillets dotter tyckte det var ett utomordentligt grepp.

Vad annars? Lyssnar på 80-talsklassiker och tänker på en annan galning (alla är galna i min värld, förutom jag då. Det blir så mycket mer begrippligt då. Alla galna, jag supergalen...). Mötte denne man vid busshållsplatsen två dagar i veckan. Ena morgonen spottade han på bankomaten, förbannade Burger King (han ville ju ha ost den dagen...), förklarade att Lehrberg var galen (kanske har denne man samma sjukdom som jag?) och att Melander var en partyprisse ("vart då?" tänkte jag...). Den andra morgonen vägrade han släppa fram folk på bussen, sa att ekonomi var för barn och analyserade institutionens regler för tentamensskrivning. Detta samtidigt som han bläddrade förstrött i lagboken - för det är ju så "intressant". Behöver jag tillägga att han är T-4a?

Nu är det fredag och imorgon är det lördag (Duh!). Det innebär att jag ska ta det lugnt ikväll och jobba imorgon. Och på söndag. Skönt med en break. Om en vecka flyger jag till sydligare breddgrader. Ska bli skönt det också.

So long!

Imorgon: Jobb

Inga kommentarer: