måndag, mars 20, 2006

Det frös på igen. Precis när jag börjat tro på att våren kan komma så drev den där satans kylan in igen och omvandlade marken till is. Mitt på självaste vårdagjämningen. Har vädret ingen skam i kroppen eller? AAHHH!

Men den kommer, den kommer. Intalar jag mig själv och försöker le. Nåväl.

Föreläsning idag. Mr Torbjörn skröt om sin mekaniska klocka och försökte intala oss att han inte tittar på reklamfinansierad tv. Bara för att i nästa andetag berätta att han sitter stum av förundran, klistrad framför tv-shop. Givetvis köper han inget. Hur skulle det se ut i hans exklusiva bostadsrätt som han har pantsatt sig för? Helt plötsligt får offentligt liv en helt ny innebörd. Reality-tv, vad är det. Gå på föreläsningar med Mr Torbjörn så möter du en människa som glatt fläker ut sitt liv. Allt från vad han gör på fritiden (läser PM från finansdepartementet) till vilken slags potatis han gillar (Asterix) behandlas.

R var här idag och pluggade med mig. Bjöd på fattigmansmiddag. Det funkade. Hon gick ju bra ihop med utbytisen från Australien. Måste inte glömma att ta australiensarens address. Annars såg jag på Crasch med Finskan här hemma igår. Dvs, efter att vi hade käkat pizza. Och hon är ingen hund! Nåt mer du vill veta?

Snacka med min chef idag också. Jag börjar bli smått orolig, för att inte säga panikslagen, över att sommarjobbet ej ännu är i hamn. Men han lugnade ner mig och i princip garanterade att jag skulle få jobb här i Uppsala. Jag vill så gärna tro honom. Försöker. Men han sa också att om det skulle skita sig så har jag alltid jobb hos honom. Försöker pusta ut.

Ikväll har utbytisen tydligen lite party. Funderar på om jag borde lägga in ett par öl i kylen. Tror jag låter bli.
Imorgon: Rättsfallsseminarium och klassfest på Snerikes.

4 kommentarer:

Anonym sa...

synd

Anonym sa...

synd

Anonym sa...

synd

Benny Lindholm sa...

ja ja ja, I get the picture