fredag, mars 03, 2006

Så har ännu en dag i den stora studentstaden grytt. Snön faller fortfarande. Suck. Jag önskar våren var här nu. Då hade man kunnat gå ut, andas in den friska luften och höra något enstaka fågelkvitter. Ja, det hade varit något.

Fast å andra sidan härjar ju fågelinfluensan i dessa tider så fågelkvittrandet borde kanske önskas bort.

Idag ska jag försöka fixa sommarjobb och plugga på mitt PM-ämne. Visserligen har jag redan sommarjobb men jag vill hellre jobba här i Uppsala än i den lilla orten på landet. Mycket bekvämare så. Men det ska nog reda sig. Måste bara skriva ihop ett personligt brev/CV först.

Vad gäller PM-ämnet har jag ingen anig. Köpte kurslitteratur för ca 900 kronor igår, men det lär knappas hjälpa. Ska kanske ägna dagen åt allt annat istället, som städande, tränande, trånande och så vidare.

Trånande efter vadå? Våren såklart!

Vad mer: födelseldagsmiddag med Sari.

Inga kommentarer: