måndag, april 17, 2006

Påskhelgen nästan slut. Vad med den? Nåja.

Besökte min bror i ett par dagar. Trevligt. Riktigt trevlig. Blev i och för sig inte så mycket mer än gitarrspelande, kortspel och monopol. I vanlig ordning. Han bor ute på landet och det finns inte så mycket mer att göra där. Andra gånger jag har varit där har vi åkt in till Eskilstuna och hittat på nåt eller åkt till granngården och lånat ett par hästar och ridit. Jag är rätt usel på att rida, men det är kul ändå.


Fast inte denna helgen. Vi har varit hemma och umgåtts, bara han och jag. Det har varit trevligt och roligt. Han börjar bli lite äldre nu så man kan ju snacka på ett annat sätt. Han kommer hit om ungefär en månad. Till studentstaden. Får se hur det slutar. Han har någon idé om att vi ska på studentfester och till ungdomsgården för något slags skumparty. Jag är tveksam, för att inte säga mycket tveksam. För det första platsar inte han på studentfester (om jag nu skulle hitta någon, vad är en studentfest?) och för det andra skulle inte jag bli insläppt på ungdomsgården.

Sen så saknas ju viljan också och den är ju viktig. Viljeprincipen, eller hur var det nu? Borde kanske tillbe den allsmäktige Adlercreutz lite oftare. Anyway.

Har träffat brorsan och det gjorde mig gott. Mycket gott.

Idag: städande och pluggande. Hah, som om det kommer bli av. Jo, kanske. Nåja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder!

Benny Lindholm sa...

Oh, man tackar!

Anonym sa...

Jo men benny...jag kan redan nu se dig hoppa omkring i skummet ;P