måndag, april 24, 2006

Sena nätter och sena liv.

Det sitter en skugga bredvid mig. Han är inte så tydlig, men tillräckligt för att jag ska se honom. Jag kan snegla på honom och han sneglar på mig samtidigt. Jag kan stirra på honom och han stirra på mig. Han följer alla mina rörelse, följer samma impulser och lever samma liv. Replikerar och härmar. När jag skriver, skriver han och när jag skrider till verket gör han detsamma.

Kanske är det jag som lever hans liv och inte tvärtom? Det skulle inte vara helt omöjligt. Kanske har jag gått här ett halvt liv och trott att det är jag som styr alla mina handlingar och själv måste stå till svars för mina upptåg och ta åt mig äran för alla mina stordåd. När det egentligen är mannen på andra sidan fönstret som borde ta åt sig äran.

Me, my friends and I went to see some baskeball tonight. Som man hade sagt i Phoenix där matchen utspelade sig. NBA playoffs, LA Lakers mot Phoenix Suns. Lakers förlorade. Inte för att jag är nån basketnörd, men vafan.

Annars har jag ursäktat mig för mitt kommande skolk på valborg och försökt komma nånvart med promemorian. Gick väl sådär.

L kom i alla fall hem idag - ett kärt återseende. Och jag fick låna R’s nyinköpta DVD och skiva med Belle and Sebastian. Great!

Suck. Jag vet vad jag borde göra. Men jag ska sova istället eftersom skuggan bredvid mig börjar bli trött. Eller var det tvärtom?

Kan du se skuggans lampa? Shit, såg att jag borde vattna blomman nu...

Godnatt!

Imorgon: skolkande, PM-skrivande och rättsfallsläsande inför tisdag.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad kul med basket. Vems fantastiska idé var det?

Benny Lindholm sa...

aaaah, min såklart! Hurså?

Anonym sa...

Benny, sköt om dina blommor. Dom är som kärleken.

Anonym sa...

Det är det jag alltid sagt, utan Benny skulle Uppsala stanna

Benny Lindholm sa...

För basketidén? Nja, alltså det var ju inte min idé egentligen. Som sagt, är ju inte riktigt så stort basketfan...

Anonym sa...

men efter en sån toppmatch som det där var måste du ju vara det nu! Hört att Kobe blev foulad i slutet utan avblåsning dock, måste ha varit bitter för sällskapet att se...

Benny Lindholm sa...

Helt klart steg basketen i aktning. Ja, efter vad jag har hört så ska Kobe egentligen ha varit mkt bättre än han var. Fast som tur var så spelade ju Odom och Walton ganska bra. Men vad vet jag om NBA egentligen? För övrigt så gick vi innan matchen var slut, visserligen bara sekunder kvar, men...

Anonym sa...

Hörrni grabbar, det där är precis vad jag också har hört! Smush spelade också bra, men Kobe höll inte fortet som brukligt helt enkelt...jaja, Tim Thomas kan inte göra sin bästa match i karriären varje match (och dessutom komma undan med en solklar foul i slutet) så än finns det hopp.

ps. kul det här med basketen Benny! Hoppas att vems idé det nu än var lyckas få med dig på fler matcher om canal+ tar sitt förnuft till fånga och sänder på rimliga tider

Benny Lindholm sa...

Visste inte att Fab 5 Freddy kunde engelska... Men ok, inte omöjligt att det blir fler basketmatcher.

Anonym sa...

Jorå, däremot är jag förvånad över hans svenska vokabulär, imponerande minst sagt. Men om Scoob och dom andra befinner sig i Sverige nån gång framöver skulle vi ju kunna styra upp nått gemensamt, om inte basketen är bra vore det i alla fall kul att träffa sina gamla idoler...Peace!

Anonym sa...

Hell Yeah! Jag kommer garanterat också... Aight!

Anonym sa...

Hm, jag har tyvärr ett dyster, lr egentligen glatt, meddelande till dig Kane Jr. det är nämligen så att pappa inte var den Smooth Poerator du tror utan killen med med snorkråkor, nämligen jag!Förstår att det måste komma som en chock, men om du tänker över saken är det nog lika bra eftersom jag fortfarande droppar heta rim....yeah i'm a ugly nigga, so what!?