torsdag, augusti 31, 2006

Så var det DAGS! Idag har jag varit på registrering. För tredje gången stegade jag in på gamla juridicum och sa kort och gott att jag visst skulle vara med den här terminen. Sen fick jag punga ut med 280 kronor för lite material osv.

Det satt en liten väktare i hörnet där i Grotiussalen. Vad han gjorde där, det var lite oklart. Kanske skulle han vakta alla de miljoner som institutionen håvade in på materialförsäljningen. Kanske skulle han se till att anstormningen av studenter inte blev så massiv för de tre damer som med all sin yrkesheder och korrekthet sålde materialet eller prickade av de våldsamma studenterna på listan. Kanske hade han paus och ville slappna av lite i en lugn lokal, för folktomt var det. Ja, bortsett från de tre damerna, väktaren och jag och Mr R då.

Vi hade gått till institutionen lite senare än vi hade kunnat och klokt var väl det. Gick hur smidigt som helst jämför med tidigare terminen när jag likt de flesta andra blodsugande jurister hängt på låset.

Lite senkommen var jag därför när jag sedan mätte upp Ms R på stan och vi begav oss till Café 018 för ett slags firande. Det var nämligen där vi hade fikat bland de första gångerna för ett år sen. Vi skrev till och med in oss i caféets gästbok. Vi hade tänkt göra det igen, men vi blev avbrutna av vår egen företagsamme stockholmare från Iran. Men trevligt var väl det iofs.

I övrigt bjöd inte dagen på så mycket. Bortsett från en begynnande halsont. Och jag som hade tänkt aktivera mig fysiskt. Nåja, får väl skjuta på det.

Imorgon: Introduktion till T3 i Universitetshuset

Inga kommentarer: