måndag, september 04, 2006

Jag höll käften på dagens sokratiska. Eller käften och käften. Jag snorade som en niagarafall och hostade som ett ånglok. Hur nu fan de hostar.

I alla fall.

Lektionen var väl sådär. Känner mig fortfarande inte helt pigg så jag var inte helt med på noterna. Men jag slapp ju säga nåt i alla fall. Den store trevlige men ack så auktoritäre Mr Z benådade mig.

Han är rätt lustig han, men mer om det sen.

Föreläsningen var inte heller nån höjdare. Vad den bestod av? Meningslöst babblande om mobiler och rättsfall av den store PM-rättaren Mr W och evigt snorande och tunnelbanedrömmande av mig plus lite hafsigt skrivna anteckningar i en hörsal på ekonomikum. Ja, jag vet att jag inte ska vara så negativ, så dåligt var det ju faktiskt inte. Men jag kan inte låta bli. Fick ju i alla fall lite röda piller av en gammal studievän.

Det blev ingen fika med Ms I. Varken hon eller jag hade tid eller ork med det fattade jag det som. Men vi ska ta det imorgon istället.

Jag kom inte fram till Reinfeltd igår. Jag ringde typ hundra gånger till numret som stod på internet och fick en upptagetton i örat. Till slut kom jag fram och kunde ljuga ihop nån fråga som de faktiskt verkade intresserade av. Inte för att jag hade ställt den, men jag kan ju inte gärna säga till växeln att jag bara vill skälla på utfrågarna. Men tiden var väl för knapp. Och lika bra var väl det. Annars hade det väl stått två SÄPO-vakter utanför korridorsdörren inom två minuter som forslat bort mig med förklaringen att jag hotat partiets, förlåt, rikets säkerhet.

Nu ska jag försöka plugga på morgondagens sokratiska om tradition. Suck. Plus att jag måste ta hand om tvätten och mitt numera dyngsura täcke som lär ta två år att torka. Dubbelsuck

Imorgon: Sokratisk lektion 3 och fika med I.

Inga kommentarer: