måndag, oktober 30, 2006

Har varit frånvarande ett par dagar. Sorry. Det var ett pm som satte sig i min dator och blockerade allt. Men nu är jag back on track. Överlevde helgens skyfall och fann mig själv i elfte timmen. Det var en bra helg. Tro inget annat. Bara fylld av överflöd.

Så nu är det en ny vecka och 45 dagar kvar till tentamen. Marken skakar av min rädsla. Vad ska komma?

Så jag går till de sokratiska lektionerna i vanlig ordning. Pressar mig fram mot vinden och regnet. Det har gått fyra veckor idag. Tiden går fort.

Väl på sokraterna hamnar man bredvid en och annan kompis, lyssnar till Mr Z’s om hans träningspass och relationshistoria. Upprepande på upprepande. Si och så många år ihop, si och så många utlånade hundralappar. Idag fick vi också höra att han bara skulle gå på studentfestligheter om han fick betalt för det. Men det känns mest som häftiga plattityder. Självgoda plattityder.

Så jag sjunger (Five for Fighting och Third Eye Blind) istället vidare. Insikt på insikt insjungande in i huvudet. Inte stressa, inte mana. Vänta och se så ska det bli bra ska du se. Nån som vet nån extra bra hjärncell att stapla bra insikter på? Det gäller ju att behålla dem.

Anyway,

Imorgon: ny sokrat

Inga kommentarer: