tisdag, oktober 24, 2006

Idag gick jag till sokraten. R åkte buss. Gjorde bort mig lite inför Mr Självgod-lärare-som-är-bäst. Försökte skämta nåt om att kommunen i NJA 2000 s 685 hade ”makten”. Sa det med lite dramatik, nästan viskande, men han fattade inte. Bara stirrade på mig och sa ”Vah?! Nej!

Kanske var han sur för att nån hade snott hans fina penna. Den där silvriga. Det var inte jag.

Aja, det var bra ändå. Lyssnade hyfsat väl på hans utlägg om att vi festar för mycket och hur han ligger och grubblar om nätterna på varför bilfirmorna i NJA 1979 s 330 hade gjort som de hade gjort. Stackars hans fru. Eller ner, stackars Tyresö.

Nej, nu är jag elak. Men det är han också när han snackar skit om sin fru. Men han är rolig ibland och rätt bra. Kan ju sina grejer. Men egensinnig? Ja!

Sen rusade jag ner till JB för att läsa på inför morgondagens seminarium. Det vara bara det att när jag läst ca 27 jävla sidor ur SOU 1988:63 om nåt kommissionskit och tre sidor i skum-Håstads bok så smyger sig R fram till mig och kläcker ur sig ”Men varför läser du sakrätt? Det är ju till på torsdag”. Det är ju så man kroknar, för att härma Mr Sport.

Så det var ju bara att pallra sig hem och läsa

  • 6 sidor ur prop. 1986/87:1
  • 34 sidor ur SOU 2005:73 – nåja
  • 13 sidor ur NJA II 1921
  • Ca 25 sidor i Agells bok.

Här sitter jag och tycker synd om mig själv. Och tröstäter.

Juste, skummade två rättsfall också. Men nu har jag nördat mig tillräckligt så jag tänker inte skriva ut vilka det är. Såhär i efterhand känns det inte som sådär mycket ändå. Hmm.

Så min dag har alltså varit felläsning och mycketläsning. Och jag som har ett PM att skriva. Men det går sakta framåt det också. Ungefär som en snigel.

On the bright side: är nästan helt klar med helgens planer och köpte massa godis idag. Har nästan ont i magen.

Imorgon: Familjerättsseminarium

3 kommentarer:

Anonym sa...

puss, du är bra.

Fröken Lund sa...

Att tycka synd om sig själv hjälper aldrig.

Upp med hakan killen! Det här klarar du.

Benny Lindholm sa...

Nej, det hjälper faktiskt inte, tar för mycket tid ju...