torsdag, oktober 19, 2006

Landshövdingen och förre SvD-chefen Mats Svegfors skriver klokt på DN debatt idag. Med enormt trötta ögon vaknade jag med huvudet nedtryckt i hans ansikte. Vad är det här? tänkte jag. Sen när jag upptäckte att det var en debattartikel var jag på väg att byta sida. Men så såg jag att det stod "Journalisternas politiska rapportering är död".

Wow, det här är för mig!! sömntänkte jag. Läs den!

Bäst är när han beskriver media som en dokusåpa. :)


Snart ska jag knalla in till stan och bänka mig på juridiska bibliteket. Det är med blandade känslor. Måste verkligen komma igång med PMn, men det går liksom inte. Tänkte att om jag tvingar mig till ett ställe där folk bara pluggar så kommer det gå bra.

Men vem försöker jag lura? På bibblan finns ju en hel drös med andra studenter som desperat försöker fly plugget. Dömt att misslyckas. Märkte du? Dömt... tihi.

Det här kommer sluta i en katastrof. Men kul har jag på vägen.



Har börjat tända ljus här hemma på kvällarna igen. Det är mest för att det blir lite varmare i rummet då, men det är ju vansinnigt mysigt också! Hmm, borde kanske göra något åt ett av ljusen dock. Ser liksom lite ut som ett altare.

Nu: gå till JB

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt. Ljus is the shit. Jag är tillbaka förresten. Samt i princip klar m mitt pm så nu är d fredagsmys dvs ljus å Förkväll å Idol o sushi som gäller!

Benny Lindholm sa...

YEAY! Jag har fått en kommentar! :D Är grymt avundsuk på dig som är klar med din PM. Själv har jag enorma problem. :( kommer gå åt helvete. Men har iofs hört att det är en varm och mysig plats. Det har jag sett i DN.